Feesten...schransen/zuipen...
Waarde herbergier, in zo'n tijden is het moeilijk om een adequate voorziening van de vloeistoffen die rijkelijk over de toog vloeien te vinden.
>> Waarde Dekmar, mag ik u vriendelijk vragen om mijn tapkunsten niet in twijfel te trekken? Ik doe mijn uiterste best om alle dranken in de daartoe bestemde glazen, drinkbekers en kroezen te mikken, en kan u bijgevolg verzekeren dat er - naast de door u verspreide speekselvlekken - uiterst weinig vloeistof over mijn toog vloeit.
De Eastern League Guild kan dit wel voorzien en daarbij kan ze uw aanbod met verschillende kwaliteitswijnen uitbreiden. Dit allemaal aan heel schappelijke prijzen. Indien U geïnteresseerd bent, dan sta ik ter uwe beschikking.
>> Het feest is over twee dagen, dus ik heb mijn drank al ingeslagen. Ik ben wel bereid om na het feest te praten over de voorwaarden die uw League mij biedt om mijn voorraden weer aan te vullen.
Zou u me iets kunnen vertellen over die jongeman, want hij schijnt blijkbaar ook niet een vaste klant te zijn?
>> Waarom vraagt u het hem zelf niet? Hij is met u mee binnengekomen! Het enige wat ik u kan vertellen, is dat hij een goedgemanierde gast is die duidelijk weet wat kwaliteitswijnen zijn. Volgens mij een schildknaap of zo. Maar wat hij hier doet zonder zijn meester is me een raadsel.
PS: vergeet niet dat dit scenario volledig losstaat van de campagne. Dietrich is gewoon lid van jullie groep. Dat betekent ook dat je dit scenario rustig kan (en zal :-) sterven, zonder verdere gevolgen voor de campagne.
Dekmar