WHFRP
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
WHFRP

Forumpje voor de campagne van Frank
 
HomeHome  PortalPortal  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log in  

 

 Intro

Go down 
AuthorMessage
Dreekenkorin

Dreekenkorin


Number of posts : 118
Registration date : 2006-11-10

Intro Empty
PostSubject: Intro   Intro Icon_minitimeMon Jun 18, 2007 1:54 pm

Nuln, 23 Sigmarzeit 2525.



In de straten van de tweede stad van The Empire heerst een gezellige drukte. Nog twee dagen tot het Sommerfest, een immens populaire feestdag waarop wordt geschranst en gezopen tot in de vroege uurtjes om het begin van de zomer te vieren.

In de gelagzaal van herberg “Het Groot Kanon” gaat het er voorlopig nog rustig aan toe. Dat ligt voor een stuk aan de vreemdelingen die in een hoekje rond een tafel zitten en nogal scheef worden bekeken door de regulars.
Aan het hoofd van de tafel zit een norse, breedgeschouderde Dwerg met een enorme, rood dooraderde neus. Naast hem een jong meisje in het habijt van de Novicen van Verena, dat met grote bolle ogen naar alles in haar buurt zit te staren. Tegenover hen een merkwaardig duo: een zwijgzame, boomlange Elf en een eindeloos taterende kleine dikkerd. Die laatste krimpt telkens ineen wanneer de kanonnen van de nabijgelegen Gunnery School een salvo lossen. Het vijfde lid van het groepje zit wat apart: een bleke jongeling die er nogal verloren uitziet. Aan de littekens op zijn handen te zien heeft hij al heel wat gevechten meegemaakt. Of misschien is hij gewoon onhandig.

Plots gaat de deur van de herberg open…
Back to top Go down
Dreekenkorin

Dreekenkorin


Number of posts : 118
Registration date : 2006-11-10

Intro Empty
PostSubject: Re: Intro   Intro Icon_minitimeTue Jun 19, 2007 2:31 pm

Feesten...schransen/zuipen...

Waarde herbergier, in zo'n tijden is het moeilijk om een adequate voorziening van de vloeistoffen die rijkelijk over de toog vloeien te vinden.
>> Waarde Dekmar, mag ik u vriendelijk vragen om mijn tapkunsten niet in twijfel te trekken? Ik doe mijn uiterste best om alle dranken in de daartoe bestemde glazen, drinkbekers en kroezen te mikken, en kan u bijgevolg verzekeren dat er - naast de door u verspreide speekselvlekken - uiterst weinig vloeistof over mijn toog vloeit.

De Eastern League Guild kan dit wel voorzien en daarbij kan ze uw aanbod met verschillende kwaliteitswijnen uitbreiden. Dit allemaal aan heel schappelijke prijzen. Indien U geïnteresseerd bent, dan sta ik ter uwe beschikking.
>> Het feest is over twee dagen, dus ik heb mijn drank al ingeslagen. Ik ben wel bereid om na het feest te praten over de voorwaarden die uw League mij biedt om mijn voorraden weer aan te vullen.

Zou u me iets kunnen vertellen over die jongeman, want hij schijnt blijkbaar ook niet een vaste klant te zijn?
>> Waarom vraagt u het hem zelf niet? Hij is met u mee binnengekomen! Het enige wat ik u kan vertellen, is dat hij een goedgemanierde gast is die duidelijk weet wat kwaliteitswijnen zijn. Volgens mij een schildknaap of zo. Maar wat hij hier doet zonder zijn meester is me een raadsel.

PS: vergeet niet dat dit scenario volledig losstaat van de campagne. Dietrich is gewoon lid van jullie groep. Dat betekent ook dat je dit scenario rustig kan (en zal :-) sterven, zonder verdere gevolgen voor de campagne.

Dekmar
Back to top Go down
 
Intro
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
WHFRP :: Scenario's eerste campagne :: Scenario 4-
Jump to: