WHFRP
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
WHFRP

Forumpje voor de campagne van Frank
 
HomeHome  PortalPortal  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log in  

 

 De buit

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Dreekenkorin

Dreekenkorin


Number of posts : 118
Registration date : 2006-11-10

De buit Empty
PostSubject: De buit   De buit Icon_minitimeMon Jan 15, 2007 12:32 am

Tegen Kapitein Ulrich Toller, hoofd van de stadswacht:

We hebben nog de buit van de bende. Wat zou je er van vinden als we nu eens samen een lijst opstellen van wat de slachtoffers hebben aangegeven als gestolen en een inventaris maken van hetgeen deel uitmaakt van de buit. We bezorgen dan de waren terug aan de rechtmatige eigenaars. Hetgeen niet werd aangegeven, verdelen we dan. Hetgeen we niks mee kunnen doen, verkopen we en de opbrengst daarvan verdelen we terug.

Zodoende zijn alle partijen tevreden. De slachtoffers hebben hun waren terug en zullen waarschijnlijk zeer dankbaar zijn, dit kan de samenwerking met hen in de toekomst verbeteren (ideaal voor de stadswacht en voor ons groepje). Daarnaast is de stadswacht ook tevreden. Jullie hebben een heleboel diefstallen opgelost en de nadelige gevolgen teniet gedaan. Daarbij hebben jullie een centje bijverdiend. Ook de slachtoffers zullen de stadswacht in een hoger aanzien plaatsen gezien het bewijst dat de stadswacht er is als je ze nodig hebt. Ten derde, zal ons groepje er ook voordeel uithalen. We leren de stad en zijn inwoners kennen en deze actie levert ons wat levensmiddelen op. Daarbij opent het deuren voor ons, waar we anders nooit zouden binnengeraken.
Back to top Go down
Dreekenkorin

Dreekenkorin


Number of posts : 118
Registration date : 2006-11-10

De buit Empty
PostSubject: Re: De buit   De buit Icon_minitimeMon Jan 15, 2007 1:53 am

Verder heb ik hier ook nog bij me een zwaard dat duidelijk aan één van uw manschappen heeft toebehoord. Ik wens je het dan ook terug te bezorgen.
Back to top Go down
Whiskeyjack
Admin
Whiskeyjack


Number of posts : 44
Registration date : 2006-11-11

De buit Empty
PostSubject: Re: De buit   De buit Icon_minitimeMon Jan 15, 2007 10:52 pm

Dank u, u mag me die kruisboog ook teruggeven voor ik u laat arresteren wegens diefstal van overheidsbezittingen.

Wat uw plan betreft, dat is piraterij van het zuiverste water! Ik laat u deze keer vrijuit gaan omdat uw groepje onze stad heeft verlost van een dievenbende en een Rat Ogre, maar volgende keer ben ik niet zo genadig! Niet opgeëiste goederen worden vijf jaar lang door de stadswacht opgeslagen. Komt er na die periode nog geen eigenaar opdagen, dan worden de goederen verbeurd verklaard en verkocht. De opbrengst gaat naar het stadsbestuur en de verwarming van onze barracks.

(Nice try, by the way Wink )
Back to top Go down
Sponsored content





De buit Empty
PostSubject: Re: De buit   De buit Icon_minitime

Back to top Go down
 
De buit
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» De buit - part two: het geldkistje

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
WHFRP :: Scenario's eerste campagne :: Scenario 2-
Jump to: